HAKUKONEOPTIMOINTI eli SEO

 

Mitä termin hakukoneoptimointi (SEO) takana on käytännössä?

Hakukoneoptimointi (Search Engine Optimization (SEO)) ja sen konsultointi tarkoittaa syvällistä paneutumista asiakkaan verkkonäkyvyyteen liittyviin ongelmiin. Tämän pohjalta laadimme luovan  strategian, voimme tarkkailla toisen palkkaamasi markkinoijan tehokkuutta ja tietenkin antaa neuvoja tietyn vaiheen toteutukseen tai ongelmien ratkaisuun.

 

Hakukoneoptimointi tarjoaa sinulle hyötyä monella eri tavalla. Culminatumissa luomme sinulle tarkan hakukoneoptimointi –strategian ja kattavan avainsanasuunnitelman.  Voimme myös suunnitella palvelusi sisällön ja kategoriajaon.  Koska olemme erittäin jousta organisaatio voimme toimia isona tai pienenä osana projektiasi.

Hakukoneoptimointi tarkoittaa yleisesti ottaen mm. seuraavia asioita:

Hakukoneoptimoinnin projektin johtaminen

Hakukoneoptimoinnin projektin johtamisella tarkoittamme, että omasta yrityksestäsi löytyy jo valmiiksi oikeat tekijät muun muassa sisällön tuottamiseen ja teknisten muutosten hallintaan, mutta isot suuntaviivat eivät välttämättä viellä ole täysin selvillä. Culminatumissa olemme joustavia ja  voit palkata digimarkkinointipäällikön lyhyeksikin ajaksi. Hänen avullaan hakukoneoptimointisi saadaan käyntiin ja heti alusta oikeille raiteille. Projektin johtamisen hyödyt ovat todella selkeät: yrityksesi saa juuri sitä osaamista mitä tarvitsee ja et joudu sitoutumaan resurssihin pitkäksi ajaksi kerrallaan.

Kattava Hakukoneoptimoinnin-strategia

Kattava Hakukoneoptimoinnin-strategia tarkoittaa monipuolisen suunnitelman luomista, joilla saavutetaan markkinoinnillesi asettamasi tavoitteet. Huomioon otettavia asioita ovat mm. budjetti, tavoitteet, lähtökohta ja markkinoinnin suunnitelma. Näiden perusteella on mahdollista luoda tehokas suunnitelma, kuinka päästä päämäärääsi mahdollisimman nopeasti ja kustannustehokkaasti. Hyvin suunniteltu ja kattava Hakukoneoptimoinnin-strategia säästää parhaimmillaan huomattavasti aikaa ja rahaa esimerkiksi sisällön suunnittelun puolella.

Sisällön suunnittelupalvelut

Avainsana sisältö, sivujen sanoma, julkaisuaikataulu ja asettelu vaikuttavat kaikki hakukonenäkyvyyteen ja näin ollen  sivustosi saamaan liikenteeseen. Palvelumme tarjoaa sinulla valmiit ratkaisut siihen kuinka erilaiset projektit sisällön suunnittelukäytännössä toteutetaan. Sisältö palvelussamme huomioimme kaikkien muiden
tekijöiden lisäksi sen mitä asiakkaasi haluavat ja esimerkiksi kuinka paljon
sisältöä mahdollisesti tarvitaan. Tämän suunnitelman pohjalta voit itse kirjoittaa SEO optimoitua sisältöä tai ulkoistaa tehtävän haluamallesi yritykselle tai
henkilölle.

Avainsanojen suunnittelu

Avainsanojen suunnittelu (Keyword Planning ) on myös todella iso tekijä hakukoneoptimoinnissa. Tämän kanssa myös hakukoneoptimointi voi osoittautua erittäin tehokkaaksi yhdistelmäksi. Mikäli  haluat ulkoistaa hakukoneoptimointiprosessin tai tehdä gigitaalisen sisältösi itse, voimme etsiä tarpeidesi pohjalta tuottavimmat avainsana yhdistelmät sekä tarjota arvokkaita neuvoja, kuinka ne saadaan järkevästi yhdistettyä sisältöösi. Projektia on tämän jälkeen mahdollista jatkaa niin talon sisällä kun myös ulkoistaa jollekin kolmannele osapuolelle.

Tekninen Hakukoneoptimoinnin -konsultointi

Mikäli sinulla on vaikeuksia esimerkiksi Google Webmaster -työkalun tulkitsemisessa, voimme auttaa sinua tulkitsemaan kaikkia sieltä saatuja tietoja ja raportteja ja kertoa, mitkä asiat kaipaavat tehostamista. Ajoittain vaikkapa hakusanat ja yhdistelmät eivät johda oikeille sivuille, minkä seurauksena kävijöitä ja myyntiä ei tule läheskään haluttua määrää. Toiselle taas kieli- tai maakohdistusten ja säätöjen asettaminen voi olla ongelma. Voit saada korvaamattomia neuvoja konsultoimalla meitä teknisiin yksiyiskohtiin liittyvissä asioissa.

Voimme tarvittaessa myös luoda Google AdWords mainoskampanjat puolestasi.

Sähköpostimarkkinointi

Mitä sähköpostimarkkinointi pitää sisällään?

Sähköpostimarkkinointi kattaa lähes kaikki asiakkaillesi tai potentiaalisille asiakkaillesi lähetettävät sähköpostiviestit. Se on ylivoimaisesti kustannustehokkain viestintämuoto, kun haluat lähestyä asiakkaitasi henkilökohtaisella sisällöllä. Monet suuret ja myöskin pienet yritykset käyttävät sähköpostimarkkinointia tehostaakeen yrityksen markkinointia ja tuodakseen tehoa niiden verkkosivujen viestintään.

 

Tosin sähköpostimarkkinoinnissa onnistuakseen markkinoinnin täytyy ottaa huomioon tekniset ja sisällölliset vaatimukset, joiden ansiosta löydyt postilaatikosta etkä joudu roskpostin sekaan. Lisäksi hyvin suunniteltu sähköposti varmistaa että asiakkaasi haluavat lukea viestisi nyt ja tulevaisuudessa. Tämän lisäksi kampanjoita tulisi jatkuvasti tarkkailla ja kehittää paremmin asiakkaiden tarpeisiin sopiviksi erilaisten analyyttisten työkalujen avulla.